söndag 23 september 2012

Fit as fuck!

Första crossfit tävlingen avklarad!

Såå skoj det var :) Jag var förmodligen en av de sämre athleterna på plats men jag gjorde allt vad jag kunde och jag är ändå nöjd med min insats.

Den första workouten blev Kettlebells och prowler, både snatchen och prowler kändes bra medans thrusters blev lite för tungt.

Andra workouten stressade jag lite med dubbleunders igen innan jag gick in, men fick helt enkelt ta och bara köra så gott jag kunde! Märkligt nog var det pullupsen jag inte klarade!  Var helt säker på att det var doubleunders jag skulle missa mest i..! Slutade med att halva publiken hejade fram mig till jag lyckades, det var häftigt!

Efteråt åkte vi hem till en av killarna i teamets syster där vi fick duscha och blev bjudna på mat :)
Spelade lite drickspel och åkte in till en nattklubb i köpenhamn som var reserverad för crossfittävlande! 135kr i inträde och sedan fri bar slutar ju bara på ett sätt. Grymt kul kväll och en lyckad tävlingsdag! Helt klart mer taggad på crossfit och dom där jävla dubbleundersen SKA snart sitta där :)

Idag är jag mest bara trött, kombination av träningen och att jag inte sovit mer en 1timme inatt. Ellen sprang halvmaraton i förmiddags och ville ju inte missa hennes målgång :)

2 kommentarer:

  1. GRATTIS DUKTIGA ELLE! Grymt att DU satt bättre än du trodde! Du är inte pigg på att tävla på CF Malmö 27-28/10? puss och kram

    SvaraRadera
  2. Du är en jävla krigare Sis!! Grattis till debuten och underbart att du är sugen på mer. Grym styrka som du har föebannat mkt nytta av. :) Rings i veckan så du kan berätta meer!! :)
    Pusspusspuss bästa!

    SvaraRadera