tisdag 15 januari 2013

Nytt inlägg!

Oj vad tiden springer iväg, både glömmer bort att jag har blogg och att jag ska skriva i den :P

Mitt inne i examensperiod så dagarna består av att läsa med paus endast för träning.
Just nu läser vi om kost och näring, vilket isig är ett väldigt intressant ämne. Vi ska ha detaljerad koll på hur alla näringsämnen bryts ner i kroppen, vilka organ som hjälper till (ganska många) vilka hormon och enzymer som är nödvändiga (ännu fler) och självklart latinska namn på allt.
Examensperiod är aldrig kul eftersom det är såå sjuukt mycket vi ska kunna och tiden räcker inte till att lära sig så mycket man vill.
Började lära oss behandlingar innan jul, thorakal (bröstrygg) tekniker med massa setups och knäck av ryggar. SÅ kul det är det är på dom lektionerna jag känner att jag valt rätt :)

Träning då..

Har gått helt över till crossfit, vilket INTE innebär att jag slutat med styrketräning då det är en viktig komponent. Tränar efter ett program som heter the outlaw way, där det kommer upp nytt program var morgon så man får sig en övverraskning var dag.

Programet är uppbyggt så man oftast börjar med Tyngdlyftning (Snatch +Clean&Jerk) Sen kommer en styrke del (Knäböj, chins, marklyft eller bänkpress) och avslutar med en konditionsdel (WOD eller löp,rodd, simning). WOD´sen (Workout of the day) är oftast satt på alldeles för hög nivå för mig så dom får skaleras med styrkedelarna brukar vara baserat på % av maxlyft.
Trivs bra med programet men är lite orolig för en värkande axel som inte helt vill ge med sig samtidigt som jag inte vill vila.


http://outlawcoach.wordpress.com/



Efter examen blir det förhoppningsvis en resa till SOLEN! men just nu tillbaka till plugg..

puss på er

1 kommentar:

  1. Äntligen Sis!
    Uppdatering gillar vi. :)

    Hoppas din axel ger med dig snart.
    Kul att programmet funkar fortsatt.

    Resan ser JAG framemot!! :D :D
    Puss på diig <3

    SvaraRadera